29.09.2013

King Stephen-"Miasteczko Salem"

 


Tytuł: Miasteczko Salem
Autor: Stephen King
Wydawnictwo: Prószyński i S-ka
Rok wydania: 2003r.
Gatunek: Horror
Moja ocena: 10/10


Opis:

W prowincjonalnym amerykańskim miasteczku zaczynają dziać się rzeczy niepojęte i przerażające. Znikają bądź umierają w dziwnych okolicznościach dzieci i dorośli, jedna śmierć pociąga za sobą drugą. Czyżby Salem było nawiedzone przez złe moce? Kilku śmiałków, którym przewodzi mały chłopiec, wydaje im pełną determinacji walkę.  


 Recenzja:

Na pewno każdy z Was już słyszał o Stephenie Kingu, i uwierzcie- nie bez powodu nazywają tego autora mistrzem horroru.  Początkowo dość dziwnie i trudno było mi się przyzwyczaić do gawędziarskiego stylu pana Kinga. Operuje on dość charakterystycznym dla siebie językiem. Wraz ze kartkami fabuła z tajemniczej staje się przerażająca, a do końca jeszcze daaaaleeeka droga, bowiem książka liczy sobie czterysta siedemdziesiąt dwie strony czystej gratki dla czytelnika. Może opowiem Wam co nieco o fabule, ponieważ... nie czarujmy się, opis naprawdę niewiele nam mówi. Akcja rozgrywa się w miasteczku Jerusalem (skrót: Salem).
 W tym właśnie bardzo małym i jakże przyjaznym mieście wychowywał się Ben Mears, który po 25 latach wraca w rodzinne strony, jako znany i uznany pisarz. Jego celem, podawanych dla wszystkich, jest powrót do korzeni by napisać nową książkę. Prawdziwy powód jest jednak o wiele inny. Rozliczenie się z przyszłością. Przyjazd Mears'a zbiega się z czasem z dziwnymi rzeczami w miasteczku. Po pierwsze ktoś kupił stary dom na wzgórzu, którzy wszyscy uważali za nawiedzony. Po drugie ten ktoś ma zamiar otworzyć duży sklep w takiej małej miejscowości, co z początku nikogo nie dziwi. Po trzecie zaczynają ginąć ludzie oraz zwierzęta. Ben wraz z grupą nowo poznanych osób próbuje połączyć fakty, by dowiedzieć, co nie tak jest z tym pięknym, sennym miasteczkiem.
 A jak przebiega akcja? Co z opisami, postaciami? Już Wam opowiadam! Akcja jest trudna do określenia, rozwija się w ni to szybkim ni to powolniejszym tempie, tak jakby autor od samego początku miał zamiar nas zdezorientować. Opisy były dość realistyczne, no i oczywiście straszne. Bohaterzy byli wykreowani dość ciekawie, autor nie oszczędzał w słowach, więc mogę powiedzieć, że bohaterzy jak najbardziej również byli realistyczni. Co podobało mi się  najbardziej? Nie wiem czy uznacie to za spoiler, ale w razie czego wolałam to zaznaczyć. Więc co mi się tak podobało? Brak happy endu. Na swoim koncie mam na razie tylko dwie książki: tę i "Carrie"( którą za niedługo dla Was również zrecenzuję, o tak.) 
Z mojej strony to tyle.Książka otrzymuje ode mnie 10/10, a to nie byle co...
Polecam!


Serdecznie pozdrawiam i zapraszam do dyskusji,
Wasza Ola.
 

15 komentarzy:

  1. Samo nazwiska autora mówi za siebie, z tym jego stylem pisania to i ja nie jeden raz miałam problem, no i nie będę oszukiwała jedną z książek w połowie odłożyłam bo nie mogłam się jakoś przyzwyczaić. Miasteczko Salem wydaje się być świetne, tylko ja nie wiem czy zniosę ten horror;)
    Ahhh czy ja mogę powiedzieć,że literki są dla mnie mało czytelne? Może już ślepnę do końca ale no nie widzę ;(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście, wszelkie wskazówki są dla nas jak najbardziej budujące i pomocne, dziękuję w imieniu naszego zespołu. :) Szczerze? Ja też miałam taką książkę Kinga, do której nie dotrwałam nawet do połowy, a była to zdaje się "Mroczna wieża", nie chcę wprowadzać Cię teraz w błąd, ale wydaje mi się, że była to właśnie ta książka. :)

      Usuń
  2. Do tej pory przeczytałam jedynie "Buick 8" Kinga - podobno jedna z najgorszych książek, jak nie najgorsza, w jego dorobku. Nie ukrywam, że wynudziłam się podczas lektur... Jednak nie poddaję się i na pewno sięgnę po inną powieść jego autorstwa, bo wierzę, że King może mnie jeszcze zachwycić.

    P.S. Myślę, że zdecydowanie lepiej będzie, kiedy zmienicie czcionkę na normalną, a nie pochyłą. Będzie czytało się o wiele przyjemniej. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękujemy za wskazówki :> Ja osobiście Kinga jeszcze nie czytałam, ale słyszałam o Nim wiele dobrego, więc chyba możemy wybaczyć mu parę nudniejszych książek ;p

      Usuń
  3. Na pewno zapoznam się z twórczością tego autora, ale zacznę chyba od książki "Pod kopułą", bo oglądam serial.
    Ja jak koleżanka wyżej radzę zmienić czcionkę, będzie lepiej się czytało.

    Powodzenia!!:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Z twórczości Kinga do tej pory czytałam tylko Wielki Marsz, ale mam nadzieję nadrobić zaległości w najbliższym czasie ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  5. Trzeba w końcu przeczytać Kinga :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Ta okładka wygląda jak z bajki dla dzieci :D mam tę książkę w planach, choć od Kinga wolę Mastertona ;) jednak historia Salem- mniejsza z tym, jak bardzo zmodyfikowana- bardzo mnie interesuje.

    OdpowiedzUsuń
  7. Właśnie przechodzę fazę fascynacji Kingiem, więc sięgnę na pewno! Na razie pochłaniam "Strefę śmierci" i jestem zachwycona :) super recenzja ^^

    OdpowiedzUsuń
  8. Z Kingiem - wstyd przyznać, jeszcze nie miałam do czynienia, aczkolwiek wziąć chcę nadrobić zaległości. :) O Miasteczku słyszałam, lecz najpierw na oku mam "Carrie", choć recenzja zachęca - nie powiem, że nie. :)
    Pozdrawiam!
    Sherry

    OdpowiedzUsuń
  9. O rany. Ja też, podobnie jak Sherry jeszcze zupełnie nie miałam z nim styczności. Grzech po prostu. Mnie strasznie ciekawi "Cmętaż zwieżąt". Mam nadzieję, że kiedyś, w przyszłości uda mi się przeczytać coś, co wyszlo z jego pióra :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja rownież poluję na tę książkę, chyba poszukam jej w biedronce, bo kiedyś ją tam widziałam

      Usuń
  10. Dołączam się do poleceń. King jest niesamowity, a tutaj pokazał kunszt.

    OdpowiedzUsuń
  11. Na razie spod pióra Kinga miałem okazję czytać tylko pierwszą część mrocznej wieży, ale zamierzam nadrobić jego twórczość, między innymi w planach uwzględniam również zrecenzowaną przez ciebie książkę :)

    Pozdrawiam,
    Jemenos

    OdpowiedzUsuń
  12. King jest jednym z moich ulubionych pisarzy , jeszcze nigdy mnie nie zawiódł :)

    http://czytaniemoimhobby.blog.pl/

    OdpowiedzUsuń