01.10.2013

Mead Richelle-"Akademia Wampirów"

 

Autor: Richelle Mead
Tytuł: Akademia Wampirów
Wydawnictwo:Nasza Księgarnia
Moja ocena: 10/10 


Opis:

W szkole imienia świętego Władimira  wampiry czystej krwi - moroje - uczą się posługiwać swoimi nadnaturalnymi darami, a mieszańce - dampiry – szkolą się na ich opiekunów i oddanych strażników. Posępne mury kryją jednak więcej mrocznych tajemnic, niż można by podejrzewać. Lissie Dragomir, morojce ze szlachetnego rodu, grozi śmiertelne niebezpieczeństwo. Czy dampirka Rose, połączona z nią telepatyczną więzią, zdoła ochronić przyjaciółkę?  

Recenzja:

Książki do tej pory nie nabyłam fizycznie, aczkolwiek zamierzam to jak najszybciej zmienić. Nawet nie wiem od czego zacząć, książka oddaje tyle emocji! Akademia Wampirów jest jedną z tych książek o której się szybko nie zapomina. Autorka bardzo dobrze poprowadziła wątki, nic dodać nic ująć. Język, którym się posługuje jest taki normalny, bez większych niuansów, i mimo tej zwyczajności jest to tak przyjemnie wszystko sformułowane, że nawet nie wie się kiedy sięgamy po ostatnią stronicę, czyli równie dobrze mogę powiedzieć, że z pewnością  jest prosta w przekazie. "Akademia..."  wprost pochłania czytelnika, ale przejdźmy do rzeczy. Bohaterowie są realni wręcz aż do bólu, razem z nimi przeżywamy ich wzloty i upadki, więc powiadam Wam- emocji tutaj nie brakuje, czym szczerze mówiąc byłam zaskoczona, bo wiele książek mimo usilnych starań autorów nie oddaje tego co chce przekazać czytelnikowi. Główna bohaterka, Rose, to fantastyczna postać, która od samego początku zdobyła moje uznanie. Potrafi poradzić sobie w niemal każdej sytuacji, choć zdecydowanie nie jest superbohaterką. Zwykła dziewczyna, z niesamowicie ciętym językiem, która nie zawsze potrafi zapanować nad sobą i swoimi nerwami. Jej więź z Lissą jest niesamowita, naprawdę podziwiam taką przyjaźń. Widać, że jedna dla drugiej zrobi wszystko, żeby ją ochronić.Rose robiła wszystko, aby ochronić przyjaciółkę przed wszelkimi zagrożeniami. Muszę przyznać, że jest to jedna z niewielu książek, w której żaden bohater nie działa mi na nerwy. Moim ulubieńcem zdecydowanie stał się Dymitr Bielikow. Nie jest schematyczną i przewidywalną postacią jak to często się zdarza w wielu książkach. (Która dziewczyna nie lubi Dimki? Och!Ach! I ten jego rozpoznawczy znak w postaci prochowca!). Jeśli zaś chodzi o akcję... jest szybka, ale nie tracimy rezonu, co nieraz zdarza się w lekturach.
Początkowo tytuł zraził mnie, więc dość długo przełamać lody. Dlaczego? A no dlatego, że kojarzyła mi się ta książka z serią o "Domu Nocy". I wiecie co jedno z drugim ma wspólnego? Nic! I dzięki niebiosom!
Zapewne wiele z Was pomyślało "Wampiry? Serio?! Znooowu?"-tak wampiry, ale jeśli kojarzycie je ze "Zmierzchem" czy "Domem Nocy" to tak to później wygląda, rzeczywiście, ja też już mam po dziurki w nosie tematyki wampirów, bo tematyka ta zwyczajnie mi się już zbrzydła, ale powiadam Wam, że opłaca się przemilczeć tematykę. Z resztą jak przeczytacie, to sami zobaczycie! Okładka nie jest wysokich lotów, aczkolwiek nigdy nie powinno się oceniać książki po okładce moim zdaniem. Akademia Wampirów stała się jedną z moich ulubionych książek- właśnie dla mnie- zagorzałemu Van Helsingowi. 

Polecam!



P.S. Tak na marginesie, dla fanów AW- nie mogę się doczekać ekranizacji, oficjalna w Ameryce jest 14 lutego, ciekawe czy polskie kino wykupi film- OBY!

A oto zwiastun:



Zapraszam do dyskusji, 
serdeczne pozdrowienia i buziaki,
Wasza Ola. 


12 komentarzy:

  1. o ile do ksiażek młodzieżowych podchodzę teraz nieufnie, o tyle na temat akademii słyszałam chyba same zachwyty. muszę kiedyś sprawdzić czy rzeczywiście jest ona taka dobra.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również zaczynam podchodzić nieufnie, tematyka się powtarza, autorzy coraz gorzej piszą... cóż... mogłabym tak wymieniać i wymieniać. Nie wiem jak będzie z ekranizacją "Akademii...", ale książka,przepraszam-seria, jest naprawdę godna pochwały.

      Usuń
  2. Lubię czytać o wampirach, więc z chęcią przeczytam i tę pozycję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Chętnie przeczytam, jeżeli tak zachwalasz :)
    O całej sadze słyszałam już nie raz.

    PS. Dodaję blog do obserwowanych :D

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam całą serię ;) Jeden z najlepszych wampirzych cyklów.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oj tak, nie czytałam jeszcze tak dobrej książki, zdecydowanie znajduje się na czołówce w liście "the best books" :)
      Buziaki :)

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Spoko, Van Helsing wszystkie wymordował. xD

      Usuń
  6. Mam ogromną ochotę poznać tę serię. Jeszcze nie mam dość wampirów ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Bardzo miło wspominam przygodę z tą lekturą

    OdpowiedzUsuń
  8. Zaczęłam żałować, że nie czytałam tej serii kiedy miałam okazję... :)

    OdpowiedzUsuń