21.11.2013

Rosiek Barbara - "Pamiętnik narkomanki"


Tytuł: Pamiętnik narkomanki
Autor: Barbara Rosiek
Wydawnictwo: Mawit Druk
Moja ocena: 9/10

Opis:
Pamiętnik jest przejmującym, pełnym drastycznych scen zapisem prawdziwych przeżyć dziewczyny, która przeszła piekło uzależnienia i której udało się zwyciężyć nałóg.

Recenzja:
Opis jest krótki, ale na temat.
Autorką i zarazem bohaterka jest Barbara Rosiek. Młoda, samotna dziewczyna sięga po narkotyki, ponieważ nie potrafi się odnaleźć w świecie, wśród rówieśników. Książka to pamiętnik prowadzony przez 15 lat. Opowiada o tym, co z ludźmi robią narkotyki. Dziewczyna dosięgła dna, walczyła, lecz pokusa była silniejsza. Po wielu latach walki ze samą sobą w końcu zwyciężyła nałóg.
Na początku jak zaczęłam czytać tą książkę to miałam sama ochotę spróbować. Autorka opisywała narkotyki jako coś wspaniałego, niewyobrażalnego. Pisała jak niebiańsko czuję się po nich. Dzięki narkotykom poznała nowych znajomych, którzy ją rozumieli. Zaczął się nowy rozdział w jej życiu. Kolejne kartki przynosiły coraz gorsze zdanie o tym świństwie. Kiedy narkotyki działały było cudownie, ale kiedy nadchodził 'głód' bohaterka robiła wszystko, żeby zdobyć nową działkę. Basia stała się wrakiem człowieka. Jej znajomi powoli ginęli nie mogąc zwyciężyć ze swoimi słabościami. Bohaterka chciała skończyć zażywać narkotyki, ale coś jej nie pozwalało. 
Książka budzi w nas wszystko co ludzkie. Współczucie, odrazę do narkotyków, ludzi... Ta książka mówi o problemach, które mogą dotknąć każdego z nas, a może niektórych już dotknęły? 
"Pamiętnik narkomanki" pokazuje jak złudny jest świat narkotyków, uzależnienia. To nie jest jakaś zwykła, zmyślona powieść, w której bohaterka szybko i bez żadnych konsekwencji wychodzi z nałogu. Ta książka pokazuje prawdziwą, długą i ciężką walkę ze samym sobą, walkę o własną godność.
Jak dla mnie to "Pamiętnik..." powinien być obowiązkową lekturą szkolną, no ale cóż... Warto wpisać tę książkę na listę 'Musze przeczytać'. Nawet jeśli nie zachęciłam Was dostatecznie to przełamcie się, bo naprawdę warto :) Książka daję, przynajmniej mi dała, inne spojrzenie na narkotyki, ale też i na narkomanów. Często patrzymy na Nich jak na kosmitów, brudasów, jak na inny gatunek. Ja teraz widzę w Nich zagubionych, odrzuconych, biednych ludzi, którzy znaleźli pomoc dopiero w narkotykach. Pomoc, a zarazem w wielu przypadkach skazanie na śmierć. 
Jak już wyżej wspomniałam książka jest wspaniała i warto się z nią zapoznać. Odjęłam punkcik, bo to nie mój styl, ktoś polecił mi tę książkę to przeczytałam i bardzo się cieszę, że się na to zdobyłam, ale to do końca nie była moja bajka.
Pozdrawiam, Agnieszka ;*

12 komentarzy:

  1. Kiedyś miałam inne poglądy na temat narkomanów, jednak moje podejście się do niej zmieniło i jest mi ich po prostu szkoda, bo to ludzie jak napisałaś zagubieni, odrzuceni, nie radzący sobie z problemami, którzy poczuli się lepiej będąc pod wpływem tych środków...

    OdpowiedzUsuń
  2. Kiedyś, dawno temu czytałam tę książkę i wywarła na mnie bardzo duże wrażenie. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam tę książkę parę lat temu. Daje do myślenia.

    OdpowiedzUsuń
  4. Ja chciałam ją przeczytać, gdy skończyłam "Dzieci z dworca ZOO", na razie chyba nie będę szukać w bibliotece, ale na pewno o niej nie zapomnę :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Kiedyś próbowałam przeczytać - ale dotarłam bodajże do setnej strony i wymiękłam. Wynudziła mnie niesamowicie. Narkotyki - odwyk - znowu narkotyki - znowu odwyk. Zdecydowanie bardziej podobała mi się książka "My, dzieci z dworca ZOO" - ta sama tematyka, ale według mnie dużo bardziej wciągająca.
    Być może kiedyś jeszcze wrócę do Pamiętnika Narkomanki - sądzę, że mimo wszystko warto dać jej drugą szansę :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Książki nie miałam okazji przeczytać, lecz oglądałam troszkę film. Bardzo mną strząsnął i myślę że gdy książkę znajdę to ją bardzo chętnie przeczytam. Bardzo dobrze napisana recenzja. Oby tak dalej ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;* O filmie nie słyszałam, czuje się zacofana xD
      Pozdrawiam ! :>

      Usuń
  7. Na mnie dużo większe wrażenie wywarła książka "My, dzieci z dworca ZOO" :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie słyszałam o tej książce, musze koniecznie przeczytać ! :)
      Pozdrawiam ! :>

      Usuń
  8. Książki jeszcze nie przeczytałam, ale nie od dziś, mam ją w planie.
    Szczególnie, że spotkałam się z samą autorką powieści, więc mogłam posłuchać naprawdę interesujących wypowiedzi na temat narkomanii.

    Co do lektur - słyszałam od autorki, że jest ona uznawana przez szkoły polskie na Litwie :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Wiele słyszałam o tej książce i jak najbardziej jest w planach ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajna nawet pozdrawiam ;-)

    OdpowiedzUsuń